Páginas

My realities behind smiles, laughter: The daily fight

I’m Arixxxx, I suffer from deep depression and very serious anxiety (I get to hurt myself). I have suicidal tendencies, I don’t know how to explain it to you, it’s something that, while you are well, you are not, occupying the mind is part of the process to forget for a while, it’s distressing, sad, painful, INDIFFERENT. I fight against her since 12 years old, always searching alternative forms, I never liked the idea of using antidepressants (you can try alternative ways, such as dealing only with psychologists, and trying to distract yourself all the time by doing the things you love doing in your day to day). There was a point that I had to walk alone, but unfortunately I couldn't be alone without anything, that was consuming me, because I didn't want to accept. I moved to another city, lived with people that I didn't like
. I loved the preparatory cours that I was doing for med, but that fact was consuming me in a way... And I really tried. The only person that helped me was my best friend, that talked to me before anything and put me to sleep. I always had help through music, I was born in this environment, so I made music an escape valve, but when you're away from home, everything becomes very expensive, I couldn’t continue studying music, so I stopped, but the months.. the months were of crises, and worse and worse (6 months).
Chester is my idol from childhood, he encouraged me to study music, to have love for what I do, his death only made my depression worse (I had to go back to my house for a treatment), In these moments, we cannot expect that everybody understands us, it's an unfair disease that affects more than half the population, and that's one reason why you can expect nothing from others. Because it is very unfair, nobody around you will accept this, unless the person has been through the same thing, or a similar situation. It's not your fault, if you've had a trauma since childhood like me, it's really not your fault, it's the fault of those who caused you this, and regardless of whether it's your parents, or people, they're going to carry this on themselves the rest of their lives. I often say that people who don’t know you and who are on the other side of the world writing songs, are much closer to people around us, that's a fact. I never got a chance to see Chester, because when I bought the ticket, my dad just said, "No, it's useless, studying for medicine is a priority.". Well I tell you I never had a father, my father beated me everyday without motives, my mother had to grapple to buy clothes for me (she didn’t know how to be a mother too, but I don’t blame her), because he didn’t do that, I always was very lonely.
I suffered bullying. My father never gave me anything, my brother locked me every day for 1 hour in the room saying that I was a bastard. It hurts me not to have gone to this show, I would have given the world to go, but depending on him, I decided to respect, even my sister by part of mother, telling me to go. I tell you, you are strong, you can, you will not try, you will, you will not think, you will act. Talinda you are an incredible woman, exposing yourself publicly to help who gave you love at this difficult time, I admire, you are an incredible woman, thanks for letting me feel at home with you guys. I love you. Stay strong!

PT-BR:

Eu sou Arixxxx, sofro de depressão profunda e ansiedade muito séria (eu me machuco). Tenho tendências suicidas, não sei como explicar isso, é algo que, enquanto você está bem, você não está, ocupar a mente é parte do processo para esquecer por um tempo, é angustiante, triste, doloroso, INDIFERENTE. Eu luto contra ela desde os 12 anos, sempre buscando formas alternativas, nunca gostei da ideia de usar antidepressivos (você pode tentar maneiras alternativas, como tratar apenas com psicólogos e tentar distrair-se o tempo todo fazendo as coisas que você ama, fazendo em seu dia a dia). Havia um ponto em que eu tinha que andar sozinho, mas infelizmente eu não podia estar sozinho sem nada, isso estava me consumindo, porque eu não queria aceitar. Mudei para outra cidade, vivi com pessoas que não gostava. Adorei o curso preparatório que estava fazendo para "med", mas esse fato estava me consumindo de uma maneira ... E eu realmente tentei. A única pessoa que me ajudou foi meu melhor amigo, que falou comigo antes de qualquer coisa e me deixou dormir. Eu sempre tive ajuda através da música, nasci neste ambiente, então fiz da música uma válvula de escape, mas quando você está longe de casa, tudo se torna muito caro, não pude continuar estudando música, então parei, mas os meses ... os meses foram de crise e pior (6 meses). Chester é meu ídolo desde a infância, ele me encorajou a estudar música, a ter amor pelo que faço, sua morte só piorou minha depressão (eu tive que voltar para minha casa para um tratamento). Nesses momentos, não podemos esperar que todos nos compreendam, é uma doença injusta que afeta mais da metade da população, e essa é uma razão pela qual você não pode esperar nada dos outros. Porque é muito injusto, ninguém ao seu redor aceitará isso, a menos que a pessoa tenha passado pelo mesmo, ou uma situação similar. Não é culpa sua, se você teve um trauma desde a infância como eu, na verdade não é sua culpa, é culpa daqueles que causaram isso e, independentemente de seus pais ou pessoas, eles vão levar isso para si mesmas o resto de suas vidas. Muitas vezes digo que as pessoas que não conhecem você e que estão do outro lado do mundo escrevendo músicas, estão muito mais próximas do que as pessoas que nos rodeiam, isso é um fato. Nunca tive a chance de ver Chester, porque quando comprei o ingresso, meu pai acabou de dizer: "Não, é inútil, estudar medicina é uma prioridade". Bem, eu digo-lhe que nunca tive um pai, meu pai me bateu todos os dias sem motivos, minha mãe teve que lutar para comprar roupas para mim (ela também não sabia como ser uma mãe, mas eu não a culpo) porque ele não fez isso, eu sempre fui muito solitário. Eu sofri de bullying. Meu pai nunca me deu nada, meu irmão me trancou todos os dias durante 1 hora no quarto dizendo que eu era uma bastarda. Dói-me não ter ido a este show, eu teria dado o mundo para ir, mas, dependendo dele, eu decidi respeitar, mesmo minha irmã por parte da mãe, me dizendo para ir. Eu digo que você é forte, você pode, você não vai tentar, você vai, você não pensará, você irá agir. Talinda, você é uma mulher incrível, expondo-se publicamente para ajudar quem te deu amor neste momento difícil, admiro, você é uma mulher incrível, obrigado por me deixar sentir em casa com vocês. Eu te amo. Fique forte!

Nenhum comentário:

Postar um comentário